Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα, 2 Αυγούστου 2010

τι χρώμα έχει ο αριθμός επτά ;;;!!!

Πολλές φορές , μετά την επεξεργασία ενός θέματος, προτείνω στους μαθητές μου να βρουν βλακώδεις ερωτήσεις γύρω από το θέμα που μας απασχόλησε ή ερωτήσεις που οι όποιες απαντήσεις σίγουρα δεν θα είναι λανθασμένες.Να μερικές :
  • ποιο είναι το χρώμα του αριθμού επτά;
  • ποιον αριθμό φοβάσαι;
  • τι θα γίνει αν δεν λέμε τον αριθμό 13 στην αριθμητική και αντ' αυτού λέμε τη λέξη "άλλο";
 Ο αριθμός επτά δεν μπορεί να χρωματιστεί με ένα μοναδικά δικό του χρώμα, ένας αριθμός από μόνος του δεν μπορεί να δημιουργεί φοβικά σύνδρομα , εκτός εάν συνδεθεί με ευρύτερες ψυχικές διεργασίες και η προκατάληψη σε σχέση με τον αριθμό δεκατρία μάλλον θα εξακολουθήσει να υπάρχει. Βέβαια οι έτσι ή αλλιώς σωστές απαντήσεις δείχνουν το τρόπο που σκέφτεται ένας άνθρωπος για την αντιμετώπιση ερωτημάτων που θέτει ή του τίθενται από την πραγματικότητα που βιώνει. Αυτό είναι άλλο θέμα που μπορεί να κουβεντιαστεί μια άλλη φορά.Αλλού πάω τη σκέψη μου.
Στο γεγονός δηλαδή ότι οι παραπάνω ερωτήσεις δίνουν από την εκφώνησή τους μια πιθανή ή αναζητούμενη θέαση μιας αυθαίρετης πραγματικότητας αισθητικού , κοινωνιολογικού ή ψυχολογικού περιεχομένου.
Κι έρχομαι στις ερωτήσεις των δημοσκοπήσεων.Πρόσφατα έγινε μία που ασχολήθηκε με το πως κρίνουν οι πολίτες [ θετικά ή αρνητικά] την πρόθεση εξαγοράς δύο τραπεζών  από τραπεζίτη μιας άλλης τράπεζας. Και η απάντηση ήταν ότι την επικροτεί η πλειοψηφία των ερωτηθέντων  ο αριθμός των οποίων βγήκε με επιστημονικά κριτήρια, γεγονός που καθιστά την έρευνα αξιόπιστη[;;;].
Ο διλληματικός χαραχτήρας της ερώτησης περιέχει αυθαίρετες πραγματικότητες ότι οι πολίτες, από τη μια,  δύνανται, με τα στοιχεία που διαθέτουν, να εκτιμήσουν μια άλλη ζώσα  πραγματικότητα και ,από την άλλη, ότι μπορεί η πρόταση να έχει θετικό πρόσημο.Το αρνητικό δεν το λαμβάνω υπ όψιν μου γιατί αν υπήρχε κατα την άποψη των ερωτούντων, δεν θα έμπαιναν στη λογική να το ψάξουν.
Στις ψευδοερωτήσεις η απάντηση "δεν ξέρω"  ή  ''όλα είναι πιθανά" μπορεί να αποτελούν ένα στατιστικό νούμερο, αλλά η η δυναμική του θετικού ή αρνητικού λόγου, από την διαμορφωμένη εν όλω εκπαίδευσή μας, είναι ισχυρότατη ως τελική νοητική εικόνα.
Η ανατροπή ή ο εξοβελισμός του διλλήματος  είναι κάθε φορά και η απάντησή του.

Δεν υπάρχουν σχόλια: